Huisvervoerder Butter biedt telers een handzame service aan: de verwachte aankomsttijd van de truck op de laadlocatie via een sms.

Butter Group is de vaste vervoerder voor Aviko Potato. Strak maar flexibel plannen is kenmerkend voor de huisvervoerder. Daar is twee jaar geleden de sms-service aan toegevoegd. Aardappeltelers krijgen een kwartier voordat de vrachtwagen op het erf staat, een berichtje.

Uitgekiend transportmanagement

Butter kent een uitgekiend systeem van transportmanagement. Onderdelen daarvan zijn het plannen van transporten, realtime gegevens uitwisseling met de boardcomputers in de trucks en actuele informatie over transportopdrachten. De informatie is elk moment van de dag up-to-date en het is exact bekend waar een vrachtwagen staat of rijdt. ,,Door deze manier van werken kunnen wij de ritten van onze vrachtwagens heel nauwkeurig op elkaar aan laten sluiten," vertelt Gerdien Simonse – Marketing- en Communicatiemanager bij Butter Group.

Aankomsttijd per sms

Het systeem maakt ook gebruik van de verwachte aankomsttijd (ETA) van de truck op laadlocatie. Deze informatie wilde Butter Group graag voor telers beschikbaar stellen. En dus introduceerde ze begin 2012 de sms-service. Telers die gebruik maken van de dienst ontvangen een kwartier voordat de truck arriveert, een bericht.

Screenshot 2014-10-13-12-10-37Anticiperen op de verwachte truck

Een aantal aardappeltelers maakt al gebruik van de sms-service en vinden het een uitkomst. ,,Op tijd rijden is een van onze sterke punten. Toch is het voor de teler handig om exact te weten wanneer we komen laden. Mede daardoor verloopt het laden efficiënt zowel voor de teler als voor ons", vertelt Simonse.

Oor en oog voor de klant

Mede door automatisering staat de service van Butter Group op een hoog niveau. Zo zijn dikwijls de CMR-vrachtbrieven en weegbonnen binnen een kwartier na het lossen online beschikbaar voor klanten. Daarnaast is het bedrijf 24/7 bereikbaar. Op het gebied van hygiëne is Butter ook een voortrekker als NAO erkend transporteur. ,,Ons doel is om diensten voor de klanten op het hoogste niveau aan te blijven bieden'', aldus Simonse. Zo ontwikkelde Butter Group in eigen beheer een innovatieve bandlosser met dubbele valbreker. De kans op productbeschadiging is daardoor minimaal. ,,We streven er altijd naar om net dat beetje meer te doen om het zo comfortabel mogelijk te maken voor onze klanten."

Interessante e-mail nieuwsbrief

Om klanten en telers optimaal te informeren, introduceerde Butter Group dit jaar de e-mail nieuwsbrief. Vaste rubrieken hierin zijn ontwikkelingen in de organisatie, beursinformatie én een kijkje achter de schermen. ,,Goed, schoon en snel transport vinden we belangrijk en daar streven we continu naar. Aviko Potato en haar telers waarderen dat. Wij informeren hen dan ook graag over onze noviteiten op dat gebied middels een vrijblijvende nieuwsbrief."

Schrijf u gemakkelijk in voor de actuele nieuwsbrief en/of de handige sms-service van Butter Group.